TecLab İncelemesi: NVIDIA GeForce RTX 3090, RTX 3080’den %10 Daha Hızlı
TecLab yeniden test yaptı ve RTX 3090’ın (Videocardz tarafından tespit edilip derlenmiştir) ayrıntılı bir incelemesini yayınlandı.
WhyCry incelemelerine göre RTX 3090, RTX 3080’den ortalama %10 daha hızlı (iki kat daha pahalı olsa bile). Bu kesinlikle bazı darboğazlardan kaynaklansa da, bunlar çok ilginç (ve tartışmalı) sonuçlardır.
RTX 3090, RTX 3080’den %10 Daha Hızlı
Başlamadan önce, ön hazırlık şu şekildedir: Sabit 5 GHz’de saat hızına sahip Intel Core i9-10900, 4133 MHz’de 32 GB RAM ile kullanıldı. Söylemeye gerek yok, bu kesinlikle sağlam bir hesaplama yapılandırması ve normal koşullarda oyunculara sunulan miktarı aşıyor.
Galax HOF PRO M.2 1 TB SSD kullanıldı ve bir kaç başlık test edildi. İnceleme, RTX 3080 ve RTX 3090’dan açıkça bahsetmese de, 5000 YUAN amiral gemisi ve 10000 YUAN amiral gemisi diyorlar, bu yüzden neyi kastettikleri çok açık.
Aşağıdaki veriler Videocardz tarafından derlenmiştir. Aşağıda görebileceğimiz gibi, 16 sentetik ve başlıktan oluşan bir paneldeki ortalama performans artışı, RTX 3080’e göre kabaca %10’dur (tam sayı aslında %8.8 daha da azdır).
Bu kendi başına olmayan bir şeydir. RTX 3080’in zaten RTX 2000 serisinin CUDA çekirdek sayısını iki katına çıkardığını ve yazılım tabanlı herhangi bir darboğazın burada ve RTX 3090’ın kolayca ortaya çıkacağını düşünmek özellikle şaşırtıcı.
NVIDIA GeForce RTX 3090 vs RTX 3080 |
---|
Puan / 4K AVG FPS | RTX 3090 | RTX 3080 | 3090/3080 |
3DMark Time Spy Extreme | 9948 | 9000 | + %10,5 |
3DMark Port Royal | 12827 | 11981 | + %7,1 |
Metro Exodus RTX / DLSS KAPALI | 54.4 | 48.8 | + %10,2 |
Metro Exodus RTX / DLSS AÇIK | 74.5 | 67.6 | + %10,2 |
Rainbow Six Siege | 275 | 260 | + %5,8 |
Horizon Zero Dawn | 84 | 76 | + %10,5 |
Forza Horizon | 156 | 149 | + %4,7 |
Far Cry | 107 | 99 | + %8.1 |
Assassins Creed Oddysey | 71 | 65 | + %9,2 |
Shadow of the Tomb Raider RTX / DLSS Kapalı | 91 | 83 | + %9,6 |
Tomb Raider RTX / DLSS’nin Gölgesi Açık | 111 | 102 | + %8.8 |
Borderlands 3 | 67.6 | 61.3 | + %10,3 |
Death Stranding DLSS / RTX AÇIK | 175 | 164 | + %6.7 |
Death Stranding DLSS / RTX KAPALI | 116 | 104 | + %11,5 |
DLSS / RTX’i Kontrol Edin | 71 | 65 | + %9,2 |
DLSS / RTX KAPALI kontrolü | 62 | 57 | + %8.8 |
Aklımıza şu soru geliyor: RTX 3090, RTX 3080’den sadece %9 daha mı hızlı? ve öyleyse neden? Aklıma gelen ilk cevap, 3000 serisinde gördüğümüz çekirdek artış miktarının, yazılım yığınlarının üstesinden gelemeyecek kadar büyük olduğudur.
Sürücüler (muhtemelen) muazzam verimle başa çıkacak şekilde güncellenecek olsa da, oyun kodu ve motorlar da mevcut işlem gücünden yararlanmak için ölçeklendirilmelidir.
Bu, oyunların yalnızca 1 çekirdekten yararlanacak şekilde optimize edilmesi ve mükemmel bir şekilde ölçeklenmemesi gibi bir şey.
RTX 3080 ve 3090’da gördüğümüz şey, donanımın yazılım tarafından darboğaza maruz kaldığı benzer bir sorun olarak görünüyor.
AMD’nin GPU’larına genellikle sevgiyle finewine denir ancak içgüdülerim doğruysa, RTX 3000 serisi, oyun dünyasının gördüğü en büyük kaliteli silikon yükü olacak.
NVIDIA’nın vaat ettiği performansın yalnızca yarısını sağlayan kartlar ile, yazılım yoluyla çok büyük artımlı performans iyileştirmeleri alacağımıza oldukça eminim.
Kaynak: wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-3090-teclab-review-leaked/
Hypasos, yüksekte anlamına gelen “hypsos”un Türkçeleştirilmiş versiyonudur.